Prowadzący
Teatr Brama
Teatr Brama założył w 1996 roku Daniel Jacewicz. Siedziba teatru znajduje się w Goleniowie, gdzie zrealizowanych zostało wiele spektakli i projektów artystycznych. Początkowo Teatr Brama działał jako koło teatralne, później jako teatr przy domu kultury. W roku 2005 powołane do życia zostało Stowarzyszenie Edukacyjno-Społeczno-Kulturalne Teatr Brama. Jako stowarzyszenie Teatr Brama w ramach projektu Wolontariat Europejski od 2011 roku gości regularnie zagranicznych artystów, którzy wchodzą w skład artystyczny i organizacyjny zespołu. W 2011 roku władze Goleniowa przekazały na potrzeby Stowarzyszenia budynek goleniowskiego amfiteatru, który stał się siedzibą zespołu. Teatr Brama posiada również rezydencję letnią we wsi Strzelewo.
Działania artystyczne Teatru Brama opierają się głównie na autorskich pomysłach, które często komentują i reagują na otaczającą aktorów rzeczywistość. Brama ma za sobą ok. sześćset występów w Goleniowie i różnych miastach Polski, Niemiec, Norwegii, Łotwy, USA, Grecji, Hiszpanii, Ukrainy oraz Peru. Jest laureatem najważniejszych polskich festiwali teatru alternatywnego, m.in: Łódzkich Spotkań Teatralnych (2003 i 2008) Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Studenckich w Teatrze STU w Krakowie (2001 i 2002), Barbórkowych Spotkaniach Teatralnych w Dąbrowie Górniczej, Festiwalu Artystycznym Młodzieży Akademickiej FAMA w Świnoujściu. W 2009 roku Brama zajęła II miejsce w konkursie Dolina Kreatywna, organizowanym przez Telewizję Polską. Brama gościła również m.in. na XIII Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Ulicznych w Krakowie, Kontrapunkcie w Szczecinie, Zero Budget Festival we Wrocławiu, Malcie w Poznaniu, Konfrontacjach Teatralnych w Lublinie i Gardzienicach, Reminiscencjach w Krakowie, podczas Spotkań Młodego Teatru OKNO w Szczecinie oraz festiwalu Yuyaykunaypac Arte y Memoria w Villa el Salvador w Peru. Teatr Brama prezentował także swoje spektakle w Teatrze Ósmego Dnia, Studium Teatralnym, Instytucie Grotowskiego, Ośrodku Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, Scenie Off de Bicz czy Teatrze Kana.
Daniel Jacewicz
jest reżyserem teatralnym, aktorem, animatorem kultury, instruktorem teatralnym. W 1996 roku założył w Goleniowie i do dziś prowadzi alternatywny Teatr Brama, łączący działalność artystyczną, edukacyjną oraz kulturotwórczą. Pomysłodawca i główny realizator Goleniowskich Spotkań Teatralnych BRAMAT oraz Festiwalu Młodości Teatralnej ŁAKNIENIA. Wieloletni animator lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych działań i projektów teatralnych, laureat głównych nagród na większości festiwali teatralnego offu w kraju. Autor kilkudziesięciu premier m.in. spektakli: Zabawa (2000), Gaz (2003) My (2007) Uczucie w dźwięku (2009). Współtwórca działań artystycznych realizowanych wspólnie m.in. z Perem Spildra Borg, Artim Grabowskim, Teatrem CHOREA, Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej z Legnicy, Teatrem Stajnia Pegaza z Sopotu. Pomysłodawca wielu inicjatyw współpracy między twórcami i ośrodkami sztuki zarówno o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim (m.in. Zachodniopomorska OFFensywa Teatralna, współpraca ze szczecińskim Teatrem Kana, Ośrodkiem Poszukiwań Twórczych w Strzelewie,), jak i międzynarodowym (projekty realizowane z Teatrem Stella Polaris z Norwegii, ośrodkami w Niemczech, Grecji, Hiszpanii, na Ukrainie, w Peru, w Stanach Zjednoczonych, obecnie także z Odin Teatret z Danii). Lider Ośrodka Teatralnego, od 2012 roku działającego we własnej siedzibie w Goleniowie, gdzie realizowane są cykliczne działania programowe kierowane przede wszystkim do społeczności lokalnej (dzieci, młodzież, dorośli, seniorzy), promujące jednocześnie wielokulturowość – Teatr Brama co roku przyjmuje wolontariuszy w ramach Europejskiego Wolontariatu.
Zjazd II
Rytm. Harmonia. Emocje
7–11 października 2015
Szczecin, Ośrodek Teatralny Kana / Goleniów, Teatr Brama
Dokumentacja kreatywna
Rytuał, wspólnota, świadomość, potencjał
Zdjęcia z warsztatów prowadzonych przez aktorów Teatru Brama
Eduardo González Cámara
Ma uštav
Rejestracja z warsztatów wokalnych z Teatrem Brama
Damian Borowiec
Eliza Hołubowska
Rozmowa z Danielem Jacewiczem
Rozmowy nie o teatrze
Damian Droszcz, Piotr Przybyło