Prowadzący

Teatr Kana

założony został w 1979 roku przez Zygmunta Duczyńskiego. Początkowo zespół działał jako teatr studencki, potem stopniowo uzyskiwał coraz większą dojrzałość artystyczną i samodzielność organizacyjną. Przełomowe dla istnienia teatru znaczenie miały dwa przedstawienia na podstawie twórczości Wieniedikta Jerofiejewa Moskwa–Pietuszki (1989) i Noc (1993). Oba spektakle prezentowane były wielokrotnie na renomowanych światowych scenach, uzyskiwały znakomite recenzje w takich magazynach jak „The Times”, „Los Angeles Times”, „Los Angeles Weekly”, „The Scotsman”, „Backstage” i wielu innych. Spektakl Noc zdobył w 1994 roku nagrody First Fringe i Critics Award na Światowym Festiwalu Sztuki w Edynburgu. W 1995 roku w uznaniu wieloletnich osiągnięć artystycznych oraz działalności wzbogacającej szczecińskie życie artystyczne, Prezydent Szczecina przyznał Zygmuntowi Duczyńskiemu i Teatrowi Kana Nagrodę Artystyczną Miasta Szczecina za rok 1994. Zespół wielokrotnie grał we wszystkich większych miastach Polski oraz brał udział we wszystkich ważniejszych festiwalach teatrów poszukujących i festiwalach sztuki (m.in. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu, Białostockie Dni Sztuki Współczesnej, Międzynarodowy Festiwal Kultury Żydowskiej, Międzynarodowy Festiwal Reminiscencje w Krakowie, lubelskie Konfrontacje Teatralne). Z przedstawieniami inspirowanymi twórczością Wieniedikta Jerofiejewa występował trzykrotnie na Światowym Festiwalu Sztuki w Edynburgu (w 1995 jako gość honorowy), a także m.in. w Moskwie, Amsterdamie, Berlinie, Los Angeles, Santa Monica, Santa Ana, Pasa Dena, San Diego, San Francisco (USA), Cheltenham College (Wielka Brytania), Nitrze (Słowacja), Amsterdamie, Berlinie i Londynie (otwarcie Festiwalu Visual Theatre w 1995).

www.kana.art.pl

 

Dariusz Mikuła

jest współtwórcą i wieloletnim koordynatorem Teatru Kana oraz aktorem, a od 2007 roku dyrektorem Ośrodka Teatralnego Kana. Występował w większości autorskich spektakli Zygmunta Duczyńskiego (m.in. Czarne światła, Noc, nagrody First Fringe i Critics Award na Światowym Festiwalu Sztuki w Edynburgu w 1994 roku, Szlifierze Nocnych Diamentów, Miłość Fedry, Widmokrąg, Geist), a także w kolejnych przedstawieniach tworzonych przez zespół (Lailonia, Niewypowiedziane, Hotel Misery deLux) oraz innych projektach i akcjach teatralnych. Laureat Nagrody Fundacji Polcul za działalność na rzecz rozwoju życia teatralnego w Szczecinie. Od trzydziestu lat koordynuje realizację projektów, spektakli, festiwali i innych działań kulturotwórczych w Szczecinie. Kurator II edycji Akademii Teatru Alternatywnego.

 

Bibianna Chimiak

jest aktorką, śpiewaczką, instruktorką teatralną, arteterapeutką. Od 1999 roku pracuje w zespole aktorskim Teatru Kana, gdzie zagrała w spektaklach: Miłość Fedry, Widmokrąg, Geist, Niewypowiedziane, a także m.in. Taniec z Dusiołem (Teatr NoTuRe), Griga (Tanzgruppe Blashka), Lokator (Weronika Fibich), Łasztownia/Lastadie (Janusz Turkowski), Antygona (Teatr CHOREA & Teatr Kana). Obecnie na scenie w spektaklach: Lailonia (Teatr Kana), Hotel Misery deLuxe (Teatr Krepsko & Teatr Kana), Gap Filling (Teatr Akhe & Teatr Kana), Projekt: Matka (Teatr Kana). Absolwentka filozofii na Uniwersytecie Szczecińskim (specjalność etyka i filozofia człowieka), podyplomowo Uniwersytetu Zielonogórskiego na kierunku muzykoterapia oraz Szkoły Muzycznej na śpiewie solowym w klasie prof. Iwony Górewicz. Założycielka eksperymentalnego teatru ruchu Teatru Jedenastu Snów. Prowadzi warsztaty teatralne i arteterapeutyczne w Polsce i za granicą. Brała udział w wielu warsztatach i projektach artystycznych.

 

Karolina Sabat

jest aktorką, instruktorką teatralną, animatorką kultury, instruktorką fitness, miłośniczką podróży. Od 2004 związana z Teatrem Kana. Od wielu lat współpracuje z Zamkiem Książąt Pomorskich w Szczecinie, a także z Agencją Artystyczną Pro-Musica, współtworzy koncerty, audycje muzyczne dla dzieci, prowadzi warsztaty teatralne. Ma doświadczenie w pracy z pacjentami Ośrodka Terapii Uzależnień Monaru z Babigoszczy oraz z młodzieżą z Ośrodka Wychowawczego. Od kilku lat współpracuje z Ośrodkiem Kultury Miasta i Gminy Wolin, gdzie prowadzi warsztaty. Jest absolwentką Szkoły Pedagogów Teatru organizowanej przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

 

Marek Sztark

jest byłym aktorem Teatru Kana (Abaddon, Księga o życiu, śmierci i twórczości Osipa Mandelsztama), współzałożycielem Ośrodka Misteria i Stowarzyszenia Teatr Kana. Obecnie niezależny animator kultury i rozwoju lokalnego. Doradca, trener i wykładowca. Realizuje projekty z różnych dziedzin: rozwoju i integracji środowisk społecznych i zawodowych, ekonomii społecznej, ochrony dziedzictwa kulturowego, animacji rozwoju lokalnego oraz animacji kultury. Pracuje we Wrocławiu i koordynuje współpracę Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 z regionem Dolnego Śląska.

 

Marta Giers-Sanecka

jest aktorką, arteterapeutką, psychoterapeutką. Od 1999 roku pracuje w zespole Teatru Kana. Zagrała w spektaklach: Umpa, Umpa, Miłość Fedry, Widmokrąg, Łasztownia 2008. Cztery obrazy w przestrzeni, Geist, Projekt: Matka. Jest absolwentką socjologii ze specjalnością doradztwo psychospołeczne na Uniwersytecie Szczecińskim i absolwentką Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego (socjoterapia i psychoterapia). Koordynuje i realizuje projekty teatralne i filmowe skierowane głównie do osób ze środowisk wykluczonych.

 

Marta Poniatowska

jest związana z Ośrodkiem Teatralnym Kana od 1995 roku, koordynuje festiwale i projekty kulturotwórcze, m.in. Teatry Świata, Autsajderzy, Spoiwa Kultury, Okno – Zbliżenia, zajmuje się także budowaniem linii programowej Ośrodka oraz pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych. W latach 1995–2006 współpracowała z Zygmuntem Duczyńskim jako sekretarz literacki Teatru Kana. Autorka artykułów o tematyce teatralnej, które publikowała m.in. w takich czasopismach jak „Nowy Nurt”, „Czas kultury”, „Pogranicza”, „Przegląd Uniwersytecki”, „Didaskalia”. Współautorka książki Głosy czasu. Teatr Kana 25 lat. Kuratorka I i II edycji Akademii Teatru Alternatywnego.

 

Piotr Starzyński

jest aktorem, filozofem, muzykiem, instruktorem teatralnym, lektorem. Związany z Teatrem Kana od 2004 roku jako członek zespołu aktorskiego. Jest współorganizatorem festiwali i widowisk teatralnych, zajmuje się koordynacją spektakli teatralnych i wydarzeń artystycznych. Ważniejsze spektakle i projekty: Hotel Misery deLuxe (Treatr Krepsko & Teatr Kana), Gap Filling (Teatr Akhe), Niewypowiedziane (Teatr Kana), Antygona (Teatr CHOREA & Teatr Kana), Lailonia (Teatr Kana), Dokąd?! (Gruppe De Donde Sea, Teatr Kana), Samotni Wędrowcy z Labor (The Stettiners Theater), Geist (Teatr Kana), Tarantatta (Teatr Kana), Oratorium Dance Project (Teatr CHOREA), Eksperyment Y – początek (Tomasz Krzyżanowski), Lokator (Weronika Fibich), Przeprowadzka (Weronika Fibich), Łasztownia 2008. Cztery obrazy w przestrzeni (Imre Thormann & Janek Turkowski), Łasztownia/Lastadie (Janek Turkowski), Berek (słuchowisko Teatru Kana). Od wielu lat prowadzi działalność edukacyjną wśród dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W latach 2003–2013 przeprowadził ok. 2000 audycji muzycznych dla dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych, realizował lektoraty podczas projekcji filmów, audycje radiowe, pracował w wydawnictwach literackich i naukowych, użyczał głosu do słuchowisk, diaporam, wystaw multimedialnych oraz kampanii społecznych, a także brał udział w niezależnych produkcjach filmowych.

Zjazd VII
Ekscentrycy i manieryści

16–20 marca 2016
Goleniów, Teatr Brama / Szczecin, Ośrodek Teatralny Kana